پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229938
اختصاص 20 ميليارد دلار براي تامين کالا به رغم کاهش درآمد نفتي/ اکنون در شرايط ثبات نسبي قرار داريم
تاریخ انتشار : 1398/07/29 08:45:31
نمایش : 1511
رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي گفت: ظرف 7 ماه بيش از 20 ميليارد دلار تأمين کالاي وارداتي داشته‌ايم و اين در حالي است که صادرات نفتي کاهش يافته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالناصر همتي امروز در جلسه هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در جمع فعالان اقتصادي گفت:‌من به شما تبريک مي‌گويم به عنوان توليدکننده و صادرکننده کالا و خدمات که اين موفقيت را در حفظ جمهوري اسلامي ايران و ثبات کشور تضمين کرده‌ايد.
وي افزود: اين يک تشکر است و تعارف نيست زيرا هدف دشمن و آمريکا نابودي جمهوري اسلامي و فروپاشي اقتصاد کشور بود و دستيابي به آن را از طريق نابودي پول ملي مي‌دانستند که در همه اين موارد دشمنان اسلام شکست خوردند.
 
رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران بيان داشت: ما اکنون در شرايط ثبات نسبي قرار داريم و بانک مرکزي هم تا حدي  توان دارد زيرا بانک مرکزي همه دولت و همه نظام نيست و برخي از تصميمات در اختيار بنده نيست اما در مورد آنچه به ما مربوط مي‌شود تلاش کرده‌ايم تا مشکلات را حل کنيم و اگر مشکلاتي است به خاطر محدوديت‌هايي بوده که نتوانسته‌ايم اعلام کنيم و همه زحمت کشيده‌اند براي رفع مشکلات و فقط بانک مرکزي نبوده است.
 
همتي اظهار داشت: در قضيه صادرات اگر بخش خصوصي و اگر آنچه که الان در حال جريان است،‌ نبود معلوم نبود اين وضعيت را ادامه دهيم.
 
وي اظهار داشت: نيما يک سامانه است و ما اين اختيار را گذاشته‌ايم که هر طور که امکان دارد ارز را به صادرکنندگان برگردانند و ما حتما نمي‌گوييم از اين سامانه ارز برگردد.
 
وي افزود: در مورد واردات هم هر طور که مي‌توانيد کالا بياوريد نقد و يا هرگونه ديگر.
 
وي با اشاره به اينکه در گذشته 45 تا 50 ميليارد دلار صادرات نفتي داشتيم،‌گفت: بنابر اين هر زمان که واردکنندگان براي ارز اراده مي‌کردند ما به آنها ارز اختصاص مي‌داديم اما اکنون براي اختصاص ارز مهم است که بازگشت ارز صادراتي را داشته باشيم.
 
وي در مورد شرايط کنوني گفت: اگر چه به ثبات رسيده‌ايم اما اين شرايط ما را به اشتباه نيندازد که توطئه دشمنان تمام شده بلکه اکنون تحريم‌ها به اوج رسيده است اما تحريم‌ها صفر نشده و آنها تحريم‌ها را با تمام قوا ادامه مي‌دهند.
 
همتي بيان داشت:‌يک ذره هم فشار تحريم‌ها کم نشده است و آنها اشتباه مي‌کنند و فکر مي‌کنند که اگر بانک مرکزي را به عنوان تروريسم معرفي کنند کارهاي ما مي‌خوابد در حالي که الان بانک مرکزي عملياتي انجام نمي‌دهد.
 
وي افزود: ظرف 7 ماه بيش از 20 ميليارد دلار تأمين کالاي وارداتي داشته‌ايم و اين در حالي است که صادرات نفتي کاهش يافته بنابر اين،‌اين موضوع براي ما افتخار بزرگي است.
 
منبع: فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html